Wednesday 22 January 2014

Set Vitamin Untuk MENINGKATKAN KESUBURAN SUAMI ISTERI

Sebelum saya terangkan lebih lanjut tentang Set Kesuburan Shaklee, ingin saya jelaskan dahulu bahawa set ini  adalah rangkaian vitamin yang dicadangkan untuk MENINGKATKAN TAHAP KESIHATAN SISTEM REPRODUKTIF suami isteri. Ia adalah usaha untuk meningkatkan kesihatan sistem peranakan/reproduktif, BUKAN MEMBERIKAN ZURIAT kepada pasangan suami isteri. Kita perlu jelas bahawa hanya Allah S.W.T. yang berkuasa mengurniakan zuriat kepada manusia. Pengambilan Set Kesuburan ini adalah sebagai USAHA manusia bagi memenuhi perintah Allah untuk berusaha dahulu sebelum bertawakkal kepadaNya. Selain usaha fizikal, pasangan suami isteri juga perlu kerap berdoa dan menjaga ibadah agar Allah S.W.T. berkenan untuk memberikan hasil kepada usaha ini..



Sebaik-baiknya kedua-dua suami dan isteri mengambil set ini bagi meningkatkan tahap kesuburan masing-masing dan meninggikan kebarangkalian untuk mendapatkan hasil. Ringkasan fungsi vitamin-vitamin dalam Set Kesuburan ini seperti berikut.

Untuk Isteri:

1. GLA Complex - memperbaiki hormon wanita, meningkatkan kesuburan wanita, mengubati senggugut dan period tak tetap, merawat jerawat.


2. Vitamin B-Complex - membantu semua proses dalam badan, membekalkan asid folik sebagai persediaan utk kehamilan, mengurangkan stress.

3. Vitalea - multivitamin yg membekalkan zat dan vitamin lengkap kpd badan, utk menyihatkan sel2 badan sekaligus membantu sistem peranakan utk berfungsi dgn baik. juga membekalkan asid folik dan zat besi utk persediaan kehamilan.

******************************************************************

Info: Kepentingan Vitamin B-Complex dan Vitalea untuk meningkatkan kesuburan


1. Sebanyak 400mcg ASID FOLIK dalam b-comp & Vitalea diperlukan utk tingkatkn kesuburan lelaki & wanita. Malah ada doktor yang beri suplemen asid folik kepada wanita yg sedang merancang utk hamil sbg persediaan ke arah kehamilan. Berdasarkn maklumat dari blog Dr. Zubaidi, asid folik dapat tingkatkan kesuburan wanita dan tingkatkan penghasilan sperma bg laki. Selain itu, 12 mggu pertama kehamilan adalah tempoh yang sangat kritikal yang perlukan asid folik utk pembentukan tulang belakang dan saraf tunjang janin. Oleh itu penting utk memastikan wanita mengambil suplemen asid folik di awal kehamilan.


2. Asid folik dan zat besi di dalam Vitalea diperlukan utk PENGHASILAN SEL DARAH MERAH. Penting sbg persediaan rahim utk menampung kehadiran janin yg perlukan bekalan darah mencukupi. MENGELAKKAN MASALAH HB RENDAH (kurang darah merah) ketika hamil.


3. Vit. B-comp membantu MENGURANGKAN STRESS. Kadang2 masalah stress akan mengganggu kestabilan hormon wanita dan menyebabkan kurang subur.


********************************************************************


4. Alfalfa (Optional) - dicadangkan untuk diambil oleh wanita yang pernah atau kerap keguguran. Berfungsi menguatkan rahim dan meningkatkan kesihatan rahim.

5. Energizing Soy Protein (Optional) - meningkatkan kesuburan wanita, memberi tenaga dan rasa kenyang, mencantikkan dan menggebukan kulit.

Untuk Suami:

1. Vitamin E (juga boleh diambil oleh isteri) - menyuburkan organ reproduksi suami dan isteri, meningkatkan keupayaan seksual lelaki, membaiki sel-sel yang rosak akibat radikal bebas, memekatkan air mani & menghasilkan sperma berkualiti yang sihat. Meningkatkan rasa nikmat pada suami isteri ketika melakukan hubungan kelamin.

2. Zinc complex - membantu menghasilkan sperma yang sihat dan banyak, serta hidup lebih lama dalam badan wanita.
Hubungi saya utk mendapatkan Set Kesuburan Shaklee dengan harga istimewa dan konsultasi terbaekk :)

Anda mungkin juga berminat:
Tips MENGHANGATKAN CINTA Suami Isteri
Testimoni GLA Complex untuk Ikhtiar Hamil
Set Mengandung Shaklee


'Izzati Zahidah
Tel: 013-5024370
Shaklee ID: 906532
FB: 'Izzati Zahidah
FB Fanpage: UmmuHasan Healthcare
Email: zahidah89@gmail.com

No comments:

Post a Comment