Monday 16 December 2013

TINGKATKAN HB DAN TEKANAN DARAH RENDAH KETIKA MENGANDUNG DENGAN VITAMIN B-COMPLEX DAN VITALEA

Kebelakangan ni ramai wanita mengalami masalah HB rendah dan tekanan darah rendah ketika mengandung, terutamanya bagi yang pertama kali mengandung. HB rendah bermaksud kurang sel darah merah yang selalunya terjadi akibat kekurangan zat besi dalam diet seharian, atau kerana faktor keturunan. Saya sendiri turut mengalami masalah ini ketika mengandung anak pertama dulu. Mungkin kerana sy memang ada keturunan darah rendah dan kurang darah merah, jadi semasa first pregnant dulu HB rendah sangat, bacaan 9.xx je..tekanan darah pula dalam 90/xx. Disebabkan HB dan tekanan darah rendah tu, saya cepat letih, selalu pening dan sesak nafas. Berjalan sikit-sikit dalam rumah pun boleh tercungap-cungap..

Jadi bagi membaiki masalah HB tersebut saya mengambil Set Lengkap Vitamin untuk Wanita Hamil yang termasuk Vitamin B-complex dan Vitalea. Kedua-dua vitamin ini mengandungi Asid Folik, Zat Besi dan Vitamin C yang penting untuk pembinaan sel darah merah. Alhamdulillah, dalam sebulan kemudian HB saya perlahan-lahan menjadi normal dan tekanan darah kekal pada bacaan 100/xx. Walaubagaimanapun saya masih cepat letih, cuma tak seletih seperti sebelumnya.

Untuk mengandung kali kedua pula saya dah tiada masalah HB rendah dan tekanan darah rendah. Kali ni HB sentiasa above 11. Bila difikir-fikir sebabnya, baru saya teringat yang sepanjang menyusukan anak pertama, saya turut mengamalkn Set Menyusu Shaklee yang juga termasuk Vitamin B-complex dan Vitalea. Secara tak langsung khasiat dalam vitamin ni dah memperbaiki masalah kurang darah merah sepanjang tempoh menyusu tu lagi. Jadi apabila bermulanya kandungan kedua ni tiada lagi masalah kurang sel darah merah, HB dan tekanan darah sentiasa normal. Alhamdulillah.. ^ _ ^ Dan tempoh mengandung kali ni saya rasa lebih rileks dan jauh lebih bertenaga berbanding dulu. 

Malah saya mampu menguruskan hal ehwal anak pertama saya dengan bertenaga, boleh angkat seorang budak 10 kilo ke sana-sini dengan tangkas. hehe...  kalau dulu sidai kain je pun boleh penat. Agak menakjubkan saya boleh selalu dukung anak saya tu tanpa menjejaskan kandungan. Mungkin kerana saya mengamalkan makan Alfalfa semasa menyusukan anak pertama. Alfalfa memang bagus untuk menguatkan rahim. Kalau masa first pregnant dulu  travel naik kereta, kereta bergegar sikit pun pasti rasa sakit di bawah rahim. Alhamdulillah, bersyukur kerana Allah S.W.T. mempermudahkan kandungan kali ini dan mempertemukan saya dengan vitamin Shaklee.. :)

InsyaAllah saya akan sambung dengan Set Berpantang Shaklee lepas bersalin nanti. Membekalkan zat lengkap kepada wanita bersalin ketika perlu melalui pantang makanan yang ketat, malah selamat utk baby jaundis.



Berikut saya sertakan testimoni Pn. Nor Huda Mazan yang turut melalui pengalaman yang sama seperti saya:


Berminat mencuba Set Hamil Shaklee? Mudah saja, order melalui link di bawah atau sms/call/whatsapp saya di 013-5024370 untuk mendapatkan set wanita hamil mengikut keperluan dan kesesuaian bajet anda :)
Order: https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=197fabf83fac149373c2c7acdd53f0c2

'Izzati Zahidah
Tel: 013-5024370
Shaklee ID: 906532
FB: 'Izzati Zahidah
FB Fanpage: UmmuHasan Healthcare
Email: zahidah89@gmail.com

No comments:

Post a Comment