Friday 13 December 2013

SET WANITA BERPANTANG



Kebelakangan ini ramai bayi yang baru lahir mendapat jaundis (demam kuning). Fakta: 60% bayi baru lahir akan terkena jaundis selama beberapa hari di awal kehidupannya. (http://www.cdc.gov/ncbddd/jaundice/facts.html) 
 
Apabila bayi terkena jaundis, kebiasaannya nurse atau doktor akan sarankan kepada ibu-ibu supaya menghentikan pengambilan segala jamu sehinggalah bayi benar-benar pulih dan bebas dari jaundis. Ini kerana jamu atau ubat kampong akan menyebabkan badan jadi panas dan menyebabkan jaundis bertambah teruk. Akibatnya jamu-jamu yg dibeli jadi terbengkalai dan akhirnya tak termakan.

Oleh itu pilihlah Set Berpantang dari Shaklee yang nyata lebih selamat dan terjamin untuk kedua-dua ibu dan bayi. Set ini boleh dimakan sejurus selepas bersalin kerana ianya adalah vitamin semulajadi dan tidak bersifat panas. Malah ia selamat untuk wanita yang bersalin normal dan juga pembedahan.

Asas Set Berpantang ini mengandungi:

1. Vitamin B-Complex – membantu penukaran makanan kpd tenaga, sebagai penenang (anti-stress), elak kemurungan (meroyan) & menstabilkan hormon. 

2. Vitamin C - merangsang pembentukan kolagen, mempercepatkan penyembuhan luka, memperbaiki tisu sel yang rosak akibat bersalin, membantu penyerapan zat besi.

3. Vitalea - Multivitamin lengkap dengan pelbagai kumpulan vitamin & mineral yang diperlukan oleh badan tetapi sukar diperolehi sewaktu berpantang kerana kebanyakan makanan perlu dielakkan (berpantang makan). Dilengkapi zat besi yg penting untuk penghasilan darah merah kerana ibu banyak kehilangan darah selepas bersalin. Menambah tenaga dan kekuatan mental.

4. Zinc Complex : membantu mempercepatkan proses baik pulih luka, terutama luka dalaman (rahim) dan pembedahan. Mengurangkan masalah rambut gugur.




Untuk Set Lengkap Berpantang + Menyusu, ibu-ibu boleh menambah Ostematrix, Alfalfa dan Energizing Soy Protein (ESP) kepada set asas di atas.

5. Ostematrix : memelihara kesihatan tulang ibu, menghilangkan LENGUH2 badan, menggalakkan penghasilan susu, mengelakkan SEMBELIT dan bengkak air.

6. Alfalfa : Menggalakkan penghasilan susu, mengecutkan saluran peranakan seperti Kacip Fatimah, membuang angin dalam badan, memulihkan kesihatan rahim.

7. ESP : memberi tenaga kepada ibu, MILKBOOSTER, MENGGEBUKAN kulit, MENCERAHKAN KULIT ibu dan bayi.



Testimoni Set Berpantang Shaklee:







Berminat mencuba Set Berpantang Shaklee? Mudah saja, order melalui link di bawah atau sms/call/whatsapp saya di 013-5024370 untuk mendapatkan set berpantang mengikut keperluan dan kesesuaian bajet anda :)
 
Order: https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=d26bc3c884417b69a0b975b5bc34f344


'Izzati Zahidah
Tel: 013-5024370
Shaklee ID: 906532
FB: 'Izzati Zahidah
FB Fanpage: UmmuHasan Healthcare
Email: zahidah89@gmail.com

No comments:

Post a Comment