Monday 18 August 2014

GLA COMPLEX vs EVENING PRIMROSE OIL (EPO)



Tumbuhan Borage dan Evening Primrose telah digunakan dalam bidang perubatan tradisional sejak lebih 400 tahun dahulu di Amerika. Kajian dalam perubatan moden mendapati minyak daripada biji Borage dan biji Evening Primrose merupakan sumber Asid Gamma-Linoleic (GLA) semulajadi. GLA (sejenis asid lemak Omega-6) boleh didapati daripada minyak Borage, Blackcurrant dan Evening Primrose, namun kandungan GLA dalam minyak biji Borage adalah yang TERTINGGI antara 3 tumbuhan ini.Di dalam badan manusia, GLA ditukarkan menjadi Prostaglandin, bahan seperti hormon yang penting untuk mengawalatur banyak fungsi badan. GLA yang terdapat dalam minyak biji Borage dan minyak Evening Primrose sering digunakan untuk mengurangkan kesakitan dan inflamasi pada pesakit RHEUMATOID ARTHRITIS dan MULTIPLE SCLEROSIS. Selain itu, GLA dapat meningkatkan penghantaran impulse saraf dan berguna dalam membantu memulihkan penyakit Alzheimer. GLA juga sering digunakan untuk merawat masalah darah tinggi, kolesterol tinggi, melegakan masalah kulit seperti eczema dan dermatitis, sindrom PMS (senggugut), ENDOMETRIOSIS, KESUBURAN WANITA, mengurangkan kesakitan dan kebas akibat kencing manis, GOUT, SLE, jangkitan paru-paru, dan gejala ‘hot flashes’ semasa MENOPAUS. 

Kekurangan GLA dalam badan akan menyebabkan masalah kesihatan seperti inflamasi, bengkak dan sakit; tekanan pada mata, sendi dan salur darah; pengeluaran lendir pada membran mukus; otot lembik; masalah gastrointestin, saraf, water retention, alergic dan masalah sintesis hormone.

Jadi secara ringkasnya, fungsi minyak biji Borage dan minyak Evening Primrose adalah sama, cuma berbeza dari segi kepekatan kandungan GLA di dalamnya. Kajian mendapati minyak biji Borage mengandungi 2 kali lebih GLA berbanding minyak Evening Primrose, dan nyata memberikan kesan yang lebih pantas dalam mengubati masalah-masalah kesihatan di atas.

GLA Complex Shaklee diperbuat daripada minyak biji Borage, minyak bunga matahari dan Vitamin E semulajadi.


Berminat untuk membeli GLA Complex? Hanya klik link di bawah dan anda boleh terus order GLA Complex. TAPI kalau inginkan harga yang lebih JIMAT dan KONSULTASI terbaik, order melalui sms/whatsapp ke nombor saya 013-5024370. Harga istimewa untuk sepanjang bulan Ogos 2014 sahaja!


Order: https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=26adbe9d22d735666aa3800c798872fc 


Anda mungkin juga berminat:

Set Vitamin Untuk MENINGKATKAN KESUBURAN SUAMI ISTERI


'Izzati Zahidah
Shaklee Independent Distributor (ID:906532)
013-5024370
FB: 'Izzati Zahidah

No comments:

Post a Comment