Monday 22 December 2014

4 FAKTA KOLAGEN DALAM BADAN


1. Kolagen merupakan struktur protein yang berfungsi sebagai perekat dalam badan dan dianggarkan 1/3 daripada keseluruhan protein di dalam badan adalah terdiri daripada kolagen.

2. Ianya turut berfungsi memberikan struktur protein kepada badan, memelihara kepadatan tulang, melindungi dan menyokong tisu-tisu lembut (ligamen dan tendon) serta menyambungkannya dengan tulang badan.

3. Kajian telah menunjukkan kesan penggunaan kolagen dapat mengurangkan bilangan dan kejelasan kedutan, memastikan keanjalan kulit serta memberi kesegaran kepada kulit.

4. Ketika usia menjangkau 20 TAHUN ke atas, kolagen akan mula menyusut dalam badan pada kadar 1.5% SETAHUN dan sehingga usia 45 tahun, badan kita dijangka akan kehilangan HAMPIR SEPARUH daripada kolagen semulajadi. Kerana itu kita dapat lihat selepas berumur 45 tahun, kulit akan mengendur, berkedut dan kusam serta berjeragat, selain mendapat sakit-sakit sendi dan pinggang.





Oleh itu supplemen kolagen boleh diambil sebagai makanan kesihatan untuk mengatasi masalah seperti osteoarthritis(sakit sendi), osteoporosis, arteriosclerosis selain untuk kegunaan kosmetik dan pelembab kulit.

Koleksi testimoni Shaklee Collagen Powder di sini: http://ummuhasanhealth.blogspot.com/2014/09/koleksi-testimoni-shaklee-collagen.html

'Izzati zahidah

Pengedar Shaklee (ID: 906532)
013-5024370

FB: 'Izzati Zahidah

No comments:

Post a Comment