Friday 18 July 2014

BAGAIMANA SEL KANSER DIHAPUSKAN DENGAN VIVIX

Tahukah anda??

Antara faktor yang berisiko menyebabkan KANSER ialah terdedah kepada SINAR MATAHARI (Sinar UV) yang berlebihan, persekitaran yg dipenuhi BAHAN PENCEMAR DAN TOKSIK, pemakanan yang tinggi lemak, dan faktor keturunan. Ini juga bermaksud mereka yang bekerja dalam sektor pembinaan, industri kimia, kilang2 dan pelantar minyak adalah BERISIKO TINGGI MENGHIDAP KANSER dan penyakit2 lain seperti masalah kulit, lelah, dan penurunan tahap kesuburan. Kadar penyakit kanser di Malaysia semakin membimbangkan malah kanak-kanak juga semakin ramai yang menghidap kanser.



Bagaimana Sel Kanser Terjadi?

Secara normalnya, sel-sel badan kita akan mati secara semulajadi pada setiap 21 hari dan diganti oleh sel yg baru. Proses pematian sel badan ini dipanggil Apoptosis. Dalam kes kanser, DNA dalam sel-sel ini telah rosak dan tidak menjalankan proses apoptosis seperti sepatutnya. Maka sel ini tidak mati, malah menjadi rosak dan menduplikasi secara tak terkawal lalu menyebabkan kanser. Kerosakan pada DNA sel boleh berlaku kerana faktor-faktor yang disebut di atas tadi.





Bagaimana Vivix Shaklee Menghalang Pembiakan Kanser

Vivix Shaklee ialah suplemen yang kaya dengan Resveratrol dan Polifenol, iaitu sejenis kumpulan ANTIOKSIDAN yang kuat. Fungsi utama antioksidan ialah MEMBAIKI sel badan yang telah rosak, MELINDUNGI sel tersebut daripada tindakan bahan pencemar dan radikal bebas, serta memberi tenaga kepada sel utk menjalankan fungsi sel dengan lebih baik. Vivix Shaklee bertindak pada peringkat DNA, ia membetulkan semula DNA sel-sel yang telah rosak (sel kanser) dan membolehkan sel-sel ini 'membunuh diri' seperti sel normal yg lain (proses apoptosis). Maka sel-sel kanser ini dapat dibunuh dan dihentikan daripada merebak, dengan izin Allah SWT. 

Kajian Saintis Terhadap Keberkesanan Resveratrol Melawan Kanser

Terdapat pelbagai kajian international telah dilakukan tentang kebolehan Resveratrol membunuh sel kanser. Menurut kajian terbaru yg dibuat oleh University of Missouri pada Oktober 2013, lebih banyak sel kanser mati jika pesakit dirawat menggunakan gabungan resveratrol dan radioterapi berbanding rawatan radioterapi sahaja. Kajian yg diterbitkan oleh FACEB Jurnal pada October 2011 menunjukkan resveratrol berjaya menghalang sel kanser payudara daripada membesar. Kajian yg dibuat oleh University of Florida pada tahun 2011 menunjukkan resveratrol mempunyai sifat anti-carcinogenic dan boleh menghalang sel normal daripada menjadi sel kanser. Kajian University of Kansas pada tahun 2012 menunjukkan resveratrol membantu menghalang kanser prostat daripada membesar. (Credit)



Vivix diperbuat daripada Anggur Muscadine (sejenis anggur sebesar bola golf), European Elderberries (jenis berry yg mengandungi antioksidan paling tinggi), Polygonum Cuspidatum (sejenis tumbuhan Cina) dan Purple Carrot. Bahan-bahan ini mengandungi Resveratrol dan Polifenol yang tinggi untuk memberi kesan antioksidan yang kuat dan segera. Penerangan lanjut tentang Vivix Shaklee di sini: KEISTIMEWAAN VIVIX SHAKLEE.

Berminat mencuba Vivix? Mudah saja, order melalui link di bawah atau sms/call/whatsapp saya di 013-5024370 untuk konsultasi lanjut.
Order: https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=2cfd73d6effa33badc4c55b0c67a056d

Pembelian 2 botol Vivix akan mendapat percuma keahlian Shaklee untuk seumur hidup dan bonus tunai.


'Izzati Zahidah Othman
Shaklee Independent Distributor (ID: 906532)
013-5024370
FB: 'Izzati Zahidah


No comments:

Post a Comment