Friday 26 September 2014

Tips Merawat 'KEDINGINAN' Terhadap Hubungan Intim Selepas Bersalin

Semasa saya nak tulis entry kali ni, rasa ragu-ragu sikit, terfikir-fikir, macamana nak tulis ni.. sebab topik kali ni 18SX, dan khas untuk kaum wanita.. kalau tak cerita, kesian pulak pada wanita2 lain yang mungkin ada masalah ni. Tapi nak cerita pun kena berlapik jugak sebab topik yg agak sensitif. Jadi saya cuba tulis dalam ayat yg sederhana, harapnya pembaca boleh faham apa yg nak disampaikan :)

Sebenarnya, ramai wanita baru bersalin (selepas habis pantang) mengalami masalah 'kedinginan' atau kurang mood untuk 'bersama' suami. Hal ini adalah normal disebabkan faktor2 berikut:

1. Hormon penyusuan (prolaktin) yg tinggi selepas bersalin menyebabkan penurunan paras hormon yg berkaitan dgn hubungan seksual.
2. Keletihan menguruskan anak kecil dan rumahtangga.
3. Stress kerana terlalu letih. Stress dan letih ni macam adik beradik. Bila letih cepat stress. Bila stress cepat letih.
4. Trauma akibat komplikasi yang berlaku semasa bersalin atau kesan episiotomi..


Wanita selepas pantang selalunya lebih memberi tumpuan kepada bayi berbanding suami (gambar hiasan)

Setelah melalui pengalaman dua kali bersalin, kini saya telah menemui 'ubat' bagi merawat masalah 'kedinginan' selepas bersalin. 'Ubat' itu ialah VITAMIN E Shaklee :)

Saya mula mengambil Vitamin E Shaklee sejak bulan lepas (Ogos 2014). Sebenarnya amik untuk kecantikan kulit dan hilangkan stretchmark. Tapi at the same time saya tahu yang Vitamin E ni juga dipanggil VITAMIN CINTA kerana mampu 'menghangatkan' hubungan suami isteri. Selepas seminggu lebih kot, memang terasa perbezaan. Tiada lagi masalah 'dingin'.



Vitamin E Shaklee

Secara umumnya boleh dikatakan, mood untuk bersama suami tu maintain je.. Selalunya kalau dah penat seharian menguruskan anak2 dan rumahtangga kita akan rasa kurang mood kan. Tapi bila amalkan Vitamin E ni, NO PROBLEM. Walaupun kadang2 ada selisih faham dgn suami, mood untuk itu still ok.. Macam tu lah.. nak cerita detail sangat pun tak boleh. Faham2 sendiri la ye.. ;)

Jadi bagi para wanita yg ada masalah 'lambat panas enjin', takut, atau sakit ketika 'bersama' suami, Vitamin E Shaklee sangat sesuai untuk anda. InsyaAllah :)

Selain itu, faedah Vitamin E ini juga dapat MENCANTIKKAN dan MENCERAHKAN kulit, memudarkan parut dan STRETCHMARK, mengurangkan JERAWAT dan mengurangkan KEDUTAN kulit. Haa.. pakej AWET MUDA gitu.. siapa tak nak, kan.. 

Ok, sebagai tambahan, berikut ialah testimoni seorang lagi pengguna yang dah merasa kesan Vitamin E Shaklee ni:



Amacam? Nak cuba Vitamin E Shaklee?
Mudah saja, order melalui link di bawah atau sms/whatsapp saya untuk mendapatkan harga istimewa dan konsultasi lanjut :)

Order:https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=8c2b7c5f9176bd359d4d42f4e9f9f15d

Anda mungkin juga berminat:
Tips Menghangatkan Hubungan Suami Isteri
Kebaikan VITAMIN E untuk Hubungan INTIM SUAMI ISTERI
Alhamdulillah Masalah Kepenatan Melampau Telah Diatasi Dengan Set Menyusu Shaklee

'Izzati Zahidah
Your Shaklee Independent Distributor
Shaklee ID: 906532
013-5024370
FB: 'Izzati Zahidah

No comments:

Post a Comment