Friday 26 September 2014

IKHTIAR UNTUK HAMIL

Alhamdulillah, semalam dapat tau seorang kawan telah hamil setelah berusaha dgn mengambil Set Kesuburan Shaklee. Mula hamil setelah 7 bulan berkahwin dan sekarang usia kandungan dah 3 bulan. Alhamdulillah, tumpang gembira utk mereka :)

Sebenarnya, Set Kesuburan Shaklee hanya berfungsi utk meningkatkan kesihatan sistem peranakan suami isteri. Namun harus diingat bahawa yg memberi rezeki anak itu ialah Allah S.W.T...

Anak ialah soal rezeki. Kadang2 Allah mahu kita berusaha dahulu sebelum Dia berikan sesuatu rezeki. Dan ada kalanya Dia memberi rezeki kpd hambaNya tanpa usaha. Semuanya berlaku dengan kehendakNya. Mungkin Allah mengehendaki begini:

"Kau, Aku berikan kau anak cepat"

"Kau, Aku berikan kau anak selepas kau mula berusaha"

"Kau, Aku berikan kau anak selepas kau dah habis daya usaha"

"Kau, Aku tangguhkan pemberian anak kepada kau sehingga ke suatu masa"

"Kau, Aku akan beri anak setelah kau persiapkan diri utk memikul tanggungjawab sebagai ibu bapa"

"Kau, Aku takkan berikan anak kerana Aku nak berikan rezeki lain yg lebih baik"

Sesungguhnya perancangan Allah adalah yg terbaik utk hambaNya. Bagi yg masih belum diberi rezeki anak, usah gusar.. Hargailah masa tambahan yg Allah berikan utk berdua-duaan dgn pasangan. Bersyukurlah dgn nikmat2 lain yg Allah telah berikan kpd kita, bersyukur dulu, nanti Allah akan tambahkan nikmatNya. Teruskan berdoa dan berusaha. Memberi rezeki adalah hak Allah. Namun kita sebagai hamba dianjurkan utk berusaha jika mahukan sesuatu sebelum bertawakkal kepadaNya. Wallahua'lam.

Set Kesuburan Shaklee:klik sini

'Izzati Zahidah
013-5024370
Shaklee ID: 906532
FB: 'Izzati Zahidah
Email: zahidah89@gmail.com

No comments:

Post a Comment