Monday 8 September 2014

CARA SAYA HILANGKAN STRETCHMARK

Ramai wanita merasakan keyakinan diri makin menurun lepas bersalin kerana wujudnya STRETCHMARK pada badan mereka. Stretchmark selalu terbentuk di permukaan perut, paha dan pinggul kerana kawasan2 ini telah 'membesar' ketika mengandung. Simple definition, stretch=meregang, mark=kesan. Jadi stretchmark bermaksud kesan regangan. Apabila perut semakin membesar, permukaan kulit perut akan menjadi semakin tegang dan lama-kelamaan sel2 kulit baru akan dihasilkan bagi menampung luas permukaan yang mkin bertambah. Sel2 kulit baru ini warnanya lebih cerah berbanding kulit lama dan nampak seperti garisan2 yang halus dan banyak di serata perut, pinggul dan paha selepas bersalin nanti. Dan ianya tak cantik, okay... cubalah tengok perut emak2 kita, boleh nampak kesan stretchmark tu kan.. dah tentulah kita akan rasa 'down' bila suami tengok keadaan kita macam tu kan....


Siapa yang tak down kalau kulit badan dah jadi begini, ye tak....


Sebenarnya, ada cara untuk ELAKKAN stretchmark dan kaedah ini perlu dilakukan sepanjang tempoh kehamilan. Masa mengandung anak pertama dulu, saya amalkan tips elakkan stretchmark ni dan hasilnya, tiada stretchmark langsung lepas bersalin. Tapi masa mengandung anak kedua, saya selalu skip tips ni sebab sibuk uruskan anak kecil dan menyebabkan stretchmark terbentuk sedikit. Walaupun sikit, saya juga sama mcm wanita lain, ada juga rasa low confident tu bila di depan suami.. Tapi saya takda la rajin nak sapu2 krim untuk hilangkan stretchmark tu sebab sibuk uruskan dua anak kecil dan rumahtangga.


Then, sejak lepas bersalin saya amalkan Set Menyusu yang termasuk ESP Shaklee. Dalam 2-3 bulan lepas tu saya dapati sel2 kulit lama di perut dah berganti baru dan makin cerah. Stretchmark pun makin pudar. But still visible.. lepas tu saya tambah Vitamin E Shaklee pulak, start amik exactly lepas raya aritu.. and to my surprise, baru2 ni saya tengok stretchmark yg sebelum ni agak tebal skarang dah sgt nipis dan hampir tak nampak! Wow..!


Ini la dia ESP dan Vitamin E yang dah membantu menghilangkan stretchmark ku.....


Jadi skarang sy nk kongsikan tips mengatasi stretchmark ni dgn wanita2 lain di luar sana. Amalkan minum ESP dan makan sebiji Vitamin E Shaklee secara konsisten selama 2 bulan. InsyaAllah anda pasti berpuas hati dengan hasilnya... :)


Kenapa ESP dan Vitamin E?

ESP ialah serbuk protein soya tulen. Suplemen protein ni sangat bagus untuk memperbaiki kulit yang rosak, menggantikan sel2 kulit mati, mencerahkan kulit dan MENGGEBUKAN kulit. Serius, kulit rasa best je sejak amalkan minum ESP ni =) Ia juga menggalakkan penghasilan susu badan (MILKBOOSTER).. Vitamin E pulak adalah antioksidan yg membaiki dan memperbaharui sel2 badan yg telah rosak. Vitamin E Shaklee ni dilengkapi dengan ekstrak biji anggur yang memang terkenal untuk mencantikkan dan mencerahkan kulit serta antikanser yang kuat. Selain tu Vitamin E juga mampu mengembalikan kehangatan keintiman suami isteri lepas bersalin.

TAPI kalau nak kulit cantik dengan lebih cepat, ambillah Shaklee Collagen Powder.. bukan saja memudarkan stretchmark, malah tumit kering pun boleh hilang. Segala aset2 wanita juga kembali terletak ke tempat yg sepatutnya ^ _ 


Testimoni Shaklee Collagen Powder di sini: http://ummuhasanhealth.blogspot.com/2014/09/koleksi-testimoni-shaklee-collagen.html?m=1


**Update 7 Oktober 2015:

Sepanjang bulan oktober ni ada promosi menarik VITAMIN E BELI 1 PERCUMA1! Memang rugi sangat2 kalau tak beli masa offer ni. Hubungi saya segera untuk mendapatkan harga istimewa bulan ini :)

'Izzati Zahidah
013-5024370

Shaklee Independent Distributor (ID: 906532)
FB: 'Izzati Zahidah


2 comments:

  1. New tips for me.. tq for sharing. Jemput dtg ke blog saya pulak. www.bidadarigojes.blogspot.com

    ReplyDelete