Saturday 6 June 2015

'UBAT' SHAKLEE TAK DIIKTIRAF KERAJAAN?

Semalam seorang customer sy menyatakan kerisauan nak ambil vitamin Set Mengandung Shaklee, sebab kawannya yg bekerja dalam bidang perubatan kata, 'ubat' Shaklee tak diiktiraf kerajaan. Jadi ianya tak dijamin selamat. Doktor hanya akan ambil ubat dari farmasi2 yg diiktiraf oleh kerajaan saja.

Hihi... nampaknya kawannya dah salah faham dan kurang info tentang vitamin Shaklee. Jika anda juga mempunyai keraguan yg sama, mari saya betulkan persepsi anda 
smile emoticon

1. Semua produk Shaklee telah mendapat kelulusan dari Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM). Sila rujuk foto di bawah, terdapat pelekat hologram pada sudut atas botol itu. Pelekat itu ialah pelekat dari KKM, tanda ia telah mendapat kelulusan KKM. Jadi produk Shaklee dijamin SELAMAT kerana KKM akan memastikan produk yg diluluskan tidak mengandungi bahan2 yg membahayakan kesihatan manusia.
Pelekat hologram KKM di atas botol vitamin Shaklee

2. Shaklee TIDAK menjual 'ubat' (drugs/medicine), shaklee hanya menjual produk makanan tambahan (food supplement) yg mengandungi vitamin, zat dan mineral yg diambil dari sumber alam semulajadi. Manakala syarikat farmasi pula menghasilkan ubat dan suplemen sintetik yg berasaskn bahan kimia. Jadi memang penting utk memastikan syarikat farmasi ini sudah berdaftar dan dipantau oleh agensi kerajaan.

3. MENGANDUNG bukanlah sejenis penyakit, ia adalah satu proses hidup yg normal bagi manusia utk menambahkan zuriat. Jadi ibu mengandung yg tiada penyakit TAK PERLUKAN UBAT, ibu mengandung hanya perlukan VITAMIN DAN ZAT MINERAL tambahan bagi menampung keperluan badan dan bayi dalam kandungan. Oleh sebab itu para doktor perbidanan selalu membekalkan beberapa jenis vitamin (asid folik, Vitamin b-complex, Obimin) kepada ibu hamil bagi mengelakkan kekurangan vitamin2 yg penting ini dalam diet seharian mereka. Cuma BEZA antara vitamin doktor dan vitamin Shaklee ialah, vitamin doktor adalah vitamin SINTETIK yg diperbuat daripada bahan kimia, manakala vitamin Shaklee diperbuat daripada bahan2 NATURAL.
Penerangan lengkap tentang KEBAIKAN vitamin natural berbanding vitamin sintetik di sini: Vitamin Sintetik VS Vitamin Natural 

4. Dah beribu2 wanita hamil ambil Set Mengandung Shaklee, alhamdulillah tiada masalah dgn kandungan mereka, baby yg lahir pun sihat cukup zat, daya keimunan tinggi, otak cerdas. Sy pun dah ambil Set Mengandung Shaklee sepanjang 2 kali pregnant, setiap kali jumpa doktor baru, saya akan tunjukkan botol2 vitamin Shaklee yg saya ambil. Semua doktor yg cek-up sy semua approve utk sy ambil vitamin Shaklee, doktor ckp tak payah ambil vitamin atau obimin yg selalu diberi oleh klinik kepada ibu2 hamil tu. ðŸ˜Š

Jadi anda tak perlu risau atau ragu2 mengambil vitamin Shaklee, sbb produk Shaklee dah bertahan di dunia selama 50 tahun, memang jenama yg dipercayai baik dan SELAMAT smile emoticon Dan satu lagi, semua produk Shaklee disahkan HALAL oleh badan Islam yg diiktiraf oleh JAKIM.

Ada special offer utk Set Mengandung Shaklee bulan ni. Berminat? Contact saya smile emoticon

Anda mungkin juga berminat:
Pengedar Shaklee Anda
013-5024370
ummuhasanhealth.blogspot.com

No comments:

Post a Comment